Monday, March 23, 2009

Yang Menjadi Impian Maklang...

Assalamualaikum...



Maaf untuk yang menunggu N3 mengenai Bali. Cuti sat noooo..





Nak lepaskan perasan kat sini jap. Besok ke lusa sambung pasal Bali lagi...



Maklang berangaaaannnn sangat nak benda yang kat bawah ni. Kalau mintak kebenaran, dapat tak beli agaknya....??? ( untuk besday prezen ke....tapi hadiah dari diri sendiri laaa).Geram tengok benda yang terdapat disini yang dibuat menggunakan benda ini...Toloooong.....



















Kalau ikutkan dah ada 2 mesin sulam kat rumah. Tapi yang ini lebih menyeronokkan...Siap ada buat kelas lagi...hu..hu...nak doa banyak2 supaya dapat kebenaran dari Cik abang tercinta....

Terimakaseh Kerana Mengunjungi TERATAK MAKLANG...Jemput Datang Lagi...

22 comments:

  1. Maklang.. yg menariknya beli mesin ni, bukan setakat beli mesin bawak balik simpan aje. Akak dpt manafaatkan dgn percuma kursus 12 bulan.. Mcm2 jahitan kreatif dpt dipelajari. Yg best sekali dpt buat quilt, patchwork & pelbagai.. blajar FREE. Mesin lain kene blaja sendiri..

    ReplyDelete
  2. Minta saja!....pasti dapat punya.

    ReplyDelete
  3. maklang,
    berapa rega mesin ni? Parts mudah dapat ke? Singer pun ada model baru jenis boleh jahit macam ni kan? Mana lebih OK?

    ReplyDelete
  4. Akum Maklang\
    Tumpang lalu. Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Kalau beli aje, duit sendiri ada , apa tunggu lagi :)

    ReplyDelete
  6. paklang ooo paklang maklang minta beli mesin tu ha... jangan tak beli ya.. hehe

    ok maklang paklang dah angguk tu hehe

    ReplyDelete
  7. Zura:

    Memang tu...alamakkk..camana ni nak cakap ngan buah hati..nak angguk dia aje...selagi tak angguk...no go zura...macam zura tahu kan...lama dah hasrat ni nak diutarakan...cuma mulut ni tak sanggup aje, takut tak dapat angguk dapat geleng2 pulak...he..he..:)

    Pak man:

    Mintak...mintak...mintak aje...dia hangguk hangguk tak geleng geleng kan...:)

    ReplyDelete
  8. zany:

    Mesin tu rege dia RM5999. Tu yang berat sikit nak hangguk tu...Mesin sulam sediaada 8K masa beli dulu...tapi tak ada diskette dah untuk nak dload sulaman baru...bismillah kena baca banyak2 pastu moga2 cik abang hangguk hangguk!!

    rent850:

    Sama2..nak rent apa ni??? mesin jait ke?

    ReplyDelete
  9. Rina:

    Duit sendiri memang ada..tapi mesti mintak berkat dari dia gak...he..he..kalau dia nak kasi duit berkat lagi bestkan..ha..ha...

    zino:

    zino teropong ke nampak paklang dah angguk tu...maklang tak pakai cermin mata ni..tak nampak dia angguk lagi laa...:(

    ReplyDelete
  10. salam..
    nak mencelah ditengah kesibukan masa kini..
    kakliza rasa sure tak lama lagi maklang akan dapat benda tu..
    don wori...tarak hal punya nak hangkut itu mesin balik rumah..

    ReplyDelete
  11. saya pun dok mengidam benda yang sama jugak tapi saya ni macam langit dengan bumi lah nak dapat! Saya doakan akak dapat green light!! Imagine dapat pun dah seronooooooook!! (melampau saya ni, yang sedia ada kat rumah pun tak berusik...dusyum! rasanya dapat sejibik kalau bagitau kat che abang)

    ReplyDelete
  12. Kalau mintak kat TEKUN, agak-agak dapat tak? Hehe..tapi kena tekun gaklah buat keje...

    ReplyDelete
  13. kalau dah berkenan di hati duit pun ada beli aje lah maklang...hehe

    ReplyDelete
  14. maklang, kasi mandrem sikit kat paklang tu pastu kenyit2 mata.. tak pun masak sedap2 untuk dia. Hehehe pasti dia belikan. amboi ummi tengok pun tergoda lah.. tapi kan ummi takut jadi gajah putih lah pulak.. takde masa nak bercraft sekarang ni hehehe

    ReplyDelete
  15. mahal jugak ek! kalau murah, mesti dah lama maklang beli kan hehee...
    buatkan pak lang cheese cake hari-hari.. lepas tu mintak hehee..

    ReplyDelete
  16. kak liza:

    nanti dah fofular...boleh kasi pinjam fitih aa...buat beli mesin...ha..ha..

    kalau sekarang ni angkat mesin tak kuat laa...kena cik abang yang angkat kan...

    OO:

    Dusyum tu terkena kat dagu sebelah kiri akak jugaklaa...ha..ha..

    ReplyDelete
  17. mokcik pong berkenan gak kat mesin nie...

    RM5k...adusshhh...klu minta kat cik abe..takut kena flying kick gak kang...mesin jait sedia ada pun j-a-r-a-n-g2 digunakan hehehe..

    ReplyDelete
  18. sapiah:

    pinjam kat TEKUN tu kat mana? Maklang tak tahu laa...

    hmmm..nanti pinjam kat pak mentua ajelaa..lagipun ada 0% installment..

    Kak Elle:

    InsyaAllah duit ada, tapi takut bila dah beli, masa pulak tak ada nak menggunakannya...:)

    ReplyDelete
  19. Ummi365:

    Dah ada 2 ekor gajah putin kat rumah, tapi sekali sekala memang pakai...he..he..

    takut kalau dah ada 3 ekor kang, lagi tak terlayan..ha..ha...kalau ikut ati mmg nak sangat...

    Azwa:

    Memang 5K tu manyat busat wooo..in fact dekat 6K tau..Mana mau korek itu wang ha...:(

    ReplyDelete
  20. beli mak lang, jgn tak beli....lepas tu kalau tak pakai boleh prezen kan nini laks....

    ReplyDelete
  21. Nik:

    maklang aje tunggu orang hadiah kat maklang....:(

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum

    Saya ada mesin tapi tak begitu pandai menggunakan. Hubby lagi cekap guna mesin.
    Buat sulam2 nama kat T shirt kawan dia tempah.

    Dulu beli 4999, pas tu increase jadi 5999, bunga dia pun ada lebih sikit dari yang 4999 tu. Yang 11k pun ada lagi canggih....gilerr kalau tengok.
    kalau ngan maklang boleh sebab maklang rajin ambil tempahan telekong.

    Wati (memang maklang tak kenal)

    ReplyDelete

komen-komen anda dialu-alukan...